ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
ΠΑΛΑΙΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τα έργα αυτής της τελευταίας προβαλλόμενης δουλειάς της ζωγράφου έχουν την ιδιαιτερότητα, της απόδοσης μέσα από το λευκό μαύρο κατά κύριο λόγο ,αναδεικνύοντας έτσι την μορφοπλαστικότητα του σχεδίου της.
Μελέτες ονομάζει η ίδια τα αναγεννησιακά πορτρέτα της που αποπνέουν την διαφορετικότητα τους μέσα από την βασική έκφραση της ιδιοποιημένης αναφοράς της σε άλλο μήκος κύματος.
Μια ξεχωριστή πράξη δουλειάς είναι αυτή της αναμόρφωσης των εικόνων που μας συνήθισε έως τώρα η καλλιτέχνης.
Πολιτισμοί του κόσμου την εμπνέουν και την εισάγουν στις μελέτες της Πιετά του Ευτροπίου, η Μάσκα πολέμου, Αμενχοτέπ, Μάσκα από την Αλάσκα και το Πορτρέτο από την Ουρούκ του Ιράκ.
Εντυπωσιακές παραλλαγές της ιδιότυπης γραφής της ζωγράφου εκφράζουν έντονες μορφές, ενός κόσμου αλλόκοτου και πέραν του φυσικού.
Δυνατά συναισθήματα μιας προσωπικής άποψης που ισχυροποιεί τα είδωλα ως αναγκαστικός προσδιορισμός εσωτερικής ανάγκης.
Οι γνώσεις της Γεσθημανής καταγεγραμμένες στο παρελθόν πολλές φορές στις δημιουργίες της ανακαινίζονται λειτουργικά με το πάθος της εξέλιξής της.
Μητρότητα και Πιετά, Παναγία και παιδιά, Σταύρωση ανακινούν θέματα εσωτερικότητας και είναι αναφορές στην διάθεση των έργων και την ψυχογραφική τους απόδοση.
ΠΑΛΑΙΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ζωγράφος Γεθσημανή παρουσιάζει στο Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο έργα ζωγραφικής με τίτλο «Στο φως της Σελήνης, το άσπρο μαύρο και οι αποχρώσεις του γκρι είναι σκέτη μαγεία».
Η Έκθεση είναι υπό την αιγίδα του Αντιδημάρχου Πολιτισμού, Παιδείας και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης κου Σπύρου Πέγκα, του προέδρου της Γʼ Δημοτικής Κοινότητας κου Ιορδάνη Μεταξόπουλου και της προέδρου Επιτροπής Πολιτισμού κ. Ιωάννας Αβραμίδου.
Η Έκθεση είναι υπό την αιγίδα του Αντιδημάρχου Πολιτισμού, Παιδείας και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης κου Σπύρου Πέγκα, του προέδρου της Γʼ Δημοτικής Κοινότητας κου Ιορδάνη Μεταξόπουλου και της προέδρου Επιτροπής Πολιτισμού κ. Ιωάννας Αβραμίδου.
Τα έργα αυτής της τελευταίας προβαλλόμενης δουλειάς της ζωγράφου έχουν την ιδιαιτερότητα, της απόδοσης μέσα από το λευκό μαύρο κατά κύριο λόγο ,αναδεικνύοντας έτσι την μορφοπλαστικότητα του σχεδίου της.
Μελέτες ονομάζει η ίδια τα αναγεννησιακά πορτρέτα της που αποπνέουν την διαφορετικότητα τους μέσα από την βασική έκφραση της ιδιοποιημένης αναφοράς της σε άλλο μήκος κύματος.
Μια ξεχωριστή πράξη δουλειάς είναι αυτή της αναμόρφωσης των εικόνων που μας συνήθισε έως τώρα η καλλιτέχνης.
Πολιτισμοί του κόσμου την εμπνέουν και την εισάγουν στις μελέτες της Πιετά του Ευτροπίου, η Μάσκα πολέμου, Αμενχοτέπ, Μάσκα από την Αλάσκα και το Πορτρέτο από την Ουρούκ του Ιράκ.
Εντυπωσιακές παραλλαγές της ιδιότυπης γραφής της ζωγράφου εκφράζουν έντονες μορφές, ενός κόσμου αλλόκοτου και πέραν του φυσικού.
Δυνατά συναισθήματα μιας προσωπικής άποψης που ισχυροποιεί τα είδωλα ως αναγκαστικός προσδιορισμός εσωτερικής ανάγκης.
Οι γνώσεις της Γεσθημανής καταγεγραμμένες στο παρελθόν πολλές φορές στις δημιουργίες της ανακαινίζονται λειτουργικά με το πάθος της εξέλιξής της.
Μητρότητα και Πιετά, Παναγία και παιδιά, Σταύρωση ανακινούν θέματα εσωτερικότητας και είναι αναφορές στην διάθεση των έργων και την ψυχογραφική τους απόδοση.
Πολλαπλά επαναλαμβανόμενα στοιχεία στην σύνθεση των έργων κρατούν δυναμικά την προέκταση της στοχευμένης άποψης για την μετάδοση εικονικού μηνύματος.
Πνευματισμός και προβληματισμός εκπορεύονται των άκρως ιδιαζόντων σημάνσεων της καλλιτέχνιδας με την ερευνητική της εισδοχή στα θέματα ως ανάγκη της εξέλιξής της.
Η καλλιτέχνης κρατά την περιγραφική της σουρεαλιστική ζωγραφική άποψη και μεταμορφώνεται ιδεολογικά με την υποκειμενική της χροιά.
Οι πολιτισμοί του κόσμου την επηρεάζουν ως σημείο αναφοράς και οι προσωπικές της διακυμάνσεις στην τέχνη ενεργοποιούνται με αποτέλεσμα την ιδιοποίηση του αποτελέσματος.
Την δημιουργο παρακολουθώ εδώ και αρκετά χρόνια, αναγνωρίζοντας της το ταλέντο, την γνώση, αλλά και την ιδιοτυπία του χαρακτήρα της που έχει να κάνει με το προσωπικό της ύφος στην ζωγραφική της.
Παράλληλος ο προσωπικός της βίος με αυτόν της πράξης, την καθιέρωσε στο ευρύ κοινό και συνέβαλε στην αναγνωσιμότητά της.
Τα έργα της έκθεσης που αποτελούν κατασκευές είναι μικρά κυρίως με τα πρόσωπα μάσκες, σύγχρονης εικόνας γυναίκας.
Θα συναντήσουμε και αντικείμενα ζωγραφισμένα αλλά και πίνακες μικτής τεχνικής που αναιρούν την πραγματικότητα και λειτουργούν ως μορφοπλαστική εικόνα.
Η Γεσθημανή σπούδασε με υποτροφία και τιμητική διάκριση στο University of Massachusetts (1975-1978), στο Massachusetts College of Art (1978), στο Cambridge Center of Adult Education Boston του School for Fashion Design στις ΗΠΑ (1980-1981) και στη συνέχεια στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1982-1986).
Έχει κάνει πάνω από 30 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και την Αμερική, ενώ έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις πάνω από 50 φορές.
Μια αξιόπιστη δουλειά με ενδιαφέρον και εναλλαγές είναι αυτή η πρόσφατη παρουσία της στο Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης (Γενί- Τζαμί) τον Μάιο 2011 .
Πνευματισμός και προβληματισμός εκπορεύονται των άκρως ιδιαζόντων σημάνσεων της καλλιτέχνιδας με την ερευνητική της εισδοχή στα θέματα ως ανάγκη της εξέλιξής της.
Η καλλιτέχνης κρατά την περιγραφική της σουρεαλιστική ζωγραφική άποψη και μεταμορφώνεται ιδεολογικά με την υποκειμενική της χροιά.
Οι πολιτισμοί του κόσμου την επηρεάζουν ως σημείο αναφοράς και οι προσωπικές της διακυμάνσεις στην τέχνη ενεργοποιούνται με αποτέλεσμα την ιδιοποίηση του αποτελέσματος.
Την δημιουργο παρακολουθώ εδώ και αρκετά χρόνια, αναγνωρίζοντας της το ταλέντο, την γνώση, αλλά και την ιδιοτυπία του χαρακτήρα της που έχει να κάνει με το προσωπικό της ύφος στην ζωγραφική της.
Παράλληλος ο προσωπικός της βίος με αυτόν της πράξης, την καθιέρωσε στο ευρύ κοινό και συνέβαλε στην αναγνωσιμότητά της.
Τα έργα της έκθεσης που αποτελούν κατασκευές είναι μικρά κυρίως με τα πρόσωπα μάσκες, σύγχρονης εικόνας γυναίκας.
Θα συναντήσουμε και αντικείμενα ζωγραφισμένα αλλά και πίνακες μικτής τεχνικής που αναιρούν την πραγματικότητα και λειτουργούν ως μορφοπλαστική εικόνα.
Η Γεσθημανή σπούδασε με υποτροφία και τιμητική διάκριση στο University of Massachusetts (1975-1978), στο Massachusetts College of Art (1978), στο Cambridge Center of Adult Education Boston του School for Fashion Design στις ΗΠΑ (1980-1981) και στη συνέχεια στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1982-1986).
Έχει κάνει πάνω από 30 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και την Αμερική, ενώ έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις πάνω από 50 φορές.
Μια αξιόπιστη δουλειά με ενδιαφέρον και εναλλαγές είναι αυτή η πρόσφατη παρουσία της στο Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης (Γενί- Τζαμί) τον Μάιο 2011 .
Τηλέφωνο : 2310274589
Μάγδα Μυστικού-Καραγιαννιώτου
Δημοσιογράφος – Εικαστικός συντάκτης
ΕΔΣΤΕ-FIJET
http://www.karagianniotou-mustikou.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου